reklama

Pod jedličkou

Filmová etuda (školská práca)Na fialových stenách sú vytapetované čierne kvety. Na parapetnej doske pod oknom je uložených niekoľko kvetov v črepníkoch rôznej farby. Uprostred izby stojí veľká posteľ s baldachýnom. Do izby vchádza vysoké tmavovlasé dievča.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

POD JEDLIČKOU

(situácia videná očami troch svedkov)

1.obraz, interiér, detská izba, večer

Na fialových stenách sú vytapetované čierne kvety. Na parapetnej doske pod oknom je uložených niekoľko kvetov v črepníkoch rôznej farby. Uprostred izby stojí veľká posteľ s baldachýnom. Do izby vchádza vysoké tmavovlasé dievča. Vo vlasoch má čelenku s mašličkou a tanečným krokom s úsmevom na perách si líha na brucho na posteľ. KAJA(17) hompáľa nohami a zapisuje si niečo do ružového bloku. Nahlas si pritom akoby diktuje. Ani na moment sa jej nestráca úsmev z pier.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

KAJA

Streda, 12.12. je naozaj magický deň. Môj bože! Som plná endorfínov a nikdy by som tomu neverila. Ak by mi to niekto povedal, vysmiala by som ho. Lenže na každého čaká kúsok šťastia. Kdesi, odložený v malej zamknutej poličke a keď príde jeho čas, dostane kľúče. A možno čím dlhšie trápenie tomu predchádza, tým je to šťastie vzácnejšie. Ešte som s nikým nechodila. Už som si začínala myslieť, že niečo jednoducho nie je v poriadku. Moje spolužiačky už zažili viac ako ženy v strednom veku a nahlas to dávali najavo. Aj sa mi posmievali. Vraj mi kúpia na narodeniny knižku anatómie, nech vidím ako vyzerá holý chlap. Nemôžem za to, že pri výmene informácií, kto ho má ako dlhého som jednoducho nemala čo povedať.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Matej ma stále uisťoval, že o nič neprichádzam, ba mám na vrch tým, že nie som skazená. Je to môj najlepší priateľ už dlhé roky.

A potom prišiel ON. Najväčší macher na celej škole a sadol si práve ku mne. Dlho, dlho sme sa rozprávali a ja som pochopila, že sme akosi spojený. Stretávame sa len zopár dní, no všetko je také silné.

Včera sme sa išli prejsť po námestí, po vianočných trhoch a zrazu.. Zrazu ma vzal za ruku, priamo pod stromčekom a pobozkal ma. Bol to môj prvý bozk! A vôbec mi neprekáža, že to bol taký gýč, že stromček, sneh a Vianoce. Navôkol sa ozývali koledy, všade bolo cítiť tú atmosféru a vôňu medoviny. Bolo tam neuveriteľne veľa ľudí a my sme priamo pred nimi spečatili našu lásku. Možno nás videli aj baby zo školy. Ale na to som v tom momente nemyslela. Ten okamih bol magický a otvoril sa mi celkom iný svet. Svet lásky. A Nech si každý hovorí, čo chce! Romantike nikto neodolá. Bozkávali sme sa dlho... A potom aj ... Nič neľutujem. Sme si súdený! Viem to.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Kaja zavrela denník, uložila ho pod posteľ a s úsmevom si ľahla. Pozerala na svoju ruku, kde mala červenou centrofixkou napísané Danko a okolo toho srdiečka.

2.obraz, interiér, bar, noc

Nočným podnikom sa ozýva hlasná hudba. Všade ja nafajčené a hustý dym vytvára hmlu. Miestnosťou sa pohybuje veľa ľudí tackavým krokom. Za barom sedí MATEJ(20) celkom sám. Živo gestikuluje, rozhadzuje rukami okolo seba a rozpráva čosi barmanovi, ktorý mu nevenuje veľkú pozornosť, pričom vidieť, že reč mu spôsobuje zjavné problémy. Barman utiera poháre a hľadí na veľké nástenné hodiny.

MATEJ

To ten vydr.aný osud. Vieš čo? Pozri sa do tejto miestnosti a povedz mi, koľko ľudí tu sedí a chľastá, lebo majú zlý osud... Každý jeden. Inak by tu neboli. Ani ja by som tu nebol. Inak. Nalej ešte.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Barman schytí prvú fľašu z police, nalieva čosi priehľadné do polovice pohára a prihadzuje tam kocku ľadu. Ide sa nadýchnuť, že niečo povie, no Matej ho predbehne.

MATEJ

Ja viem panáčik, dve euríčka to budú. Šak za celý večer si ani nič iného nepovedal. Že ty celý ten čas čakáš, že ja ti prezradím čo sa stalo? Že prečo som tu sám a že prečo som rozbitý jak trhová ekonomika v Zimbabwe.

A zas ja nej som žiadna k.rva, ja ti to poviem, rozumíš. Teraz už je všetko jedno.

V živote som nikdy ja na vianočné trhy nechodil. Čo by som tam robil, somára v Betleheme? Ale pozvali ma na medovinu a ja idiot som si povedal, že nebudem trhať kolektív. Dám si jednu a pôjdem. No, a stojím ti tam, čumím na ten strom a čo pod ním nevidím? Kaju! Moju Kaju. Moju najlepšiu kamarátku a toho kreténa Dana ako sa tam vykusujú. Ona bola taká šťastná a ako ju poznám, bol to jej prvý bozk. Lenže ako poznám Dana, do troch hodín ju pretiahol. A ja, stelesnenie blbosti, som jej v tom nezabránil. Iba som tam stál a pozeral, aká je šťastná. Veď mne sa zrútil celý svet. Jedna pusa a všetko je v riti.

Matej krútiac prstom vo vzduchu naznačuje znudenému barmanovi, aby priniesol ďalšie kolo. Scéna s fľašou a ľadom sa zopakuje. Matej ho do seba kopne a postaví ho do zástupu prázdnych pohárov pred sebou.

Ja ju tak milujem! Lenže teraz, teraz jej to už povedať nemôžem. Teraz mi určite neuverí.

Matej víťazoslávne s odhodlaním v hlase vstáva zo stoličky a spolu s ňou s buchotom padá na zem. Barman si vezme z pultu dve eurá a odchádza.

3.obraz, exteriér, park, deň

Na lavičke sedí TOMÁŠ(20). Pofajčuje si cigaretu a nervózne čaká. Keď v diaľke zbadá prichádzať DANA(18) doširoka sa usmeje. Dano má nohavice s pudlom kdesi na kolenách a čiapku s rovným šiltom.

TOMÁŠ

No čo borec? Ako?

DANO

Zima.

TOMÁŠ

Ježiš nenaťahuj ma, veď vieš o čom hovorím.

DANO

Jáj, o tej ochechuli. No veď presne podľa plánov, ako vždy. Čo pochybuješ? Išiel som s ňou na námestie, kde sa už motali chalani. Tam som ju vyoblizoval pod tou jedličkou , nech vidia, že si nevymýšľam a ešte som si aj kúsok toho, čo bolo potom zachytil do mobilu, keby čupka chcela vymýšľať, ja to môžem ukázať aj celej škole. Ale chalani mali asi fakt pravdu. Ona sa prisámbohu asi olizovala prvý krát alebo čo. Oslintala ma ako bernardína a ešte k tomu fúkal vietor, teraz mám pery ako Angelina Jolie. Celý čas sa tak priblblo usmievala a objímala ma tam pod tým stromom. Som mal pocit ako keby mala miesto jazyku šál. No tak taká ti to bola pusa. Krepá ako ona celá. A o tom ďalšom hovoriť nebudem. Určite si o mne do denníčka napísala. Ale ja ju môžem. Teda už som ju...

Tomáš len neveriacky krúti hlavou a poťahuje si z cigarety.

TOMÁŠ

Ty si ale kus kok.ta!

DANO

More a kto z nás dvoch má peniaze a preťahuje baby ha? A keď sme pri prachoch, myslím, že je evidentné, že som stávku vyhral, tak navaľ prachy a nekecaj. Stojí mi robota.

Tomáš podáva Danovi 50 eurovku, ten si ju strčí do vačku, vytiahne mobil a s telefónom na uchu sa stráca v parku.

Alžbeta Sersenová

Alžbeta Sersenová

Bloger 
  • Počet článkov:  49
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Ad astra per aspera. Utrpením ku hviezdam.... Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Iveta Rall

Iveta Rall

88 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

24 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

754 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu