reklama

Virtuálne hladkanie

Filmová etuda (školská práca)Na chodbe stojí NELA(20) so svojou BABKOU(59). Babka je veľmi moderne oblečená, až na klobúk s vtáčím pierkom na hlave. Na perách má krikľavo červený rúž. Vedľa Nely, ktorá má na sebe len tričko a džínsy vyzerá ako stará filmová hviezda.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (2)

VIRTUÁLNE HLADKANIE

(Stretnutie trojice s prekvapivou pointou)

1.obraz, interiér, chodba, deň

Na chodbe stojí NELA(20) so svojou BABKOU(59). Babka je veľmi moderne oblečená, až na klobúk s vtáčím pierkom na hlave. Na perách má krikľavo červený rúž. Vedľa Nely, ktorá má na sebe len tričko a džínsy vyzerá ako stará filmová hviezda.

Nela

Počkáme tu ešte na ostatných. Prišli sme o niečo skôr.

Babka

Ja ti neviem, či je to dobrý nápad. Veď ja tu niečo zničím, zdevastujem a toľkú škodu, kto to potom zaplatí?

Nela

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Tento kurz absolvovalo už viac ako tisíc ľudí v tvojom veku, ktorí ani len netušili, kam majú naťukať webovú adresu. Čo naťukať webovú adresu, oni nevedeli ani zapnúť počítač.

Babka

Lenže ty ma to tu budeš učiť na nejakom nóbl kompjútri a na tom mojom mi to nepôjde. Mala som si priniesť svoj.

Nela

Babka, princíp je na všetkých rovnaký. A uvidíš, ako ťa to začne baviť. Nakoniec ťa od počítača neodlepíme.

Babka

Ale oni cez ten internet zabíjajú vieš moja pekná? Ja som prežila komunizmus, revolúciu, socializmus a nakoniec umriem, lebo ma cez internet zabijú, zaškrtia, hodia do priekopy.

Nela

Vieš čo? Prestaň už lamentovať! Milan ti zaplatil pripojenie na internet a ja tento kurz. Už sa z toho nemáš ako vyvliecť. Snáď chceš premrhať toľko peňazí?

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Babka

Ježíš Mária, svatý Jozef! Ty si za to platila? Ty to vyučuješ a ešte za to aj zaplatiť musíš? To snáď neni možné. Toľkých peňazí na starenu minú.

Na chodbe sa pomaly začnú zhromažďovať ďalší ľudia a tak sa rozhovor Nely so svojou babkou stráca v hluku preplnenej chodby.

2.obraz, interiér, počítačová učebňa, deň

Nela vchádza do učebne ako prvá. Gestom naznačuje poväčšine starším ľuďom aby si sadli každý za počítač. Babka čaká pri katedre, že ju Nela posadí za vrch stola, ale tá len pokrúti hlavou a sklamanej babke naznačí, že si pôjde sadnúť pekne k ostatným. Sadá si, skladá si klobúčik z hlavy a prikryje ním myš.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Nela

Dobrý deň! Dovoľte mi, aby som vás privítala v škole tretieho veku, konkrétne na kurze s názvom : Internet a komunikácia. Moje meno je Nela Svoradová a budem vás týmto kurzom sprevádzať. S väčšinou z vás sa poznáme ešte z kurzu základného ovládania počítača, čiže s tým ste už oboznámený. Ja by som začala hneď zhurta, lebo radšej než päť krát vysvetľovať je raz vidieť, no nie?

Účastníci kurzu sa na seba zvedavo pozrú a na znak súhlasu pokrútia hlavou. Niektorí z nich si vytiahnu zošity a pero. Nelina babka si vytiahne fľašu minerálky, napije sa a pohľadom dôkladne premeriava všetkých naokolo, vrátane Nely.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Nela

Takže ja predpokladám, že väčšina z vás je tu preto, že chce pomocou internetu komunikovať so svojimi blízkymi. Teda najlepšie bude začať pracovať s komunikačnými programami. Ako prvý si predstavíme Skype a dnes sa budeme venovať len jemu. Máte ho už nainštalovaný v počítači, ako ho dostanete do toho svojho si povieme neskôr. Začneme tým, že si založíme svoj účet.

Nela začne vykladať, chodiť pomedzi ľudí, ukazovať im, kde majú kliknúť. Vysvetľuje im prácu, registráciu. . Pri niekom sa zdrží dlhšie, pri inom krátko. Niektorí si píšu, iný s prižmúrenými očami hypnotizujú monitor. Nakoniec sa pristaví pri svojej babke, ktorá najprv nakúka, čo robia ľudia okolo nej a potom začne silno búchať do klávesnice.

Nela

No keď sa budeš takto k tomu správať, tak to časom určite zničíš.

Babka

Nejde mi to. Ja to mám pokazené! Nejde mi tam písať.

Nela

Lebo nepoužívaš myš.

Nela dvíha klobúk a strčí babke do ruky myš.

(zvýši hlas)

Dobre všetci, základné prihlásenie máme za sebou. Dám vám papierik . Bude na ňom číslo na vašich kolegov, z podobného kurzu. Teraz sa s nimi spojíte a zahájite videohovor.

Prechádza pomedzi ľudí, rozdáva im papiere, ukazuje kam majú kliknúť, ako sa spojiť. Prvý ľudia už začínajú komunikovať a na ich tvárach badať obrovskú radosť. Aj Nelina babka zahájila videohovor. Na monitore sa objaví tvár postaršieho muža. Je šarmantný, má tmavé vlasy, len kde-tu vidno šedinku a nejakú vrásku. Babka z úžasom hľadí na monitor a opačná strana výraz opakuje. Pohladí monitor a prechádza po tvári, ako po odraze v zrkadle. Nemôže uveriť tomu čo vidí.

Babka

Pre Krista! Ja odpadnem. Michal, si to ty? Ty si sa nezmenil. Ani trochu. Ja by som ťa spoznala aj za ďalších 35 rokov.

Rozplače sa. Po tvári sa jej kotúľajú slzy.

MICHAL(61)

Mária?

Aj Michal pohladká monitor. Je šokovaný, trasie sa mu brada, no snaží sa udržať slzy dojatia.

Babka

Ako to že nie si mŕtvy? Teda, ja, vieš ja som myslela, že si mŕtvy. Až doteraz. Bože nezdá sa mi to?

Michal

Nie, Majka, nezdá sa ti to. Je to reálne. Mysleli si, že som zomrel, lebo po výbuchu sa neobťažovali s identifikáciou, tak, akoby tomu bolo dnes. Bol tam zhon, sami nevedeli, čo píšu. Ale ja som bol v nemocnici. Bože, ako je to už veľmi dávno. Keby si videla, ako sa tvárili naši, keď som sa vrátil domov, po tom, čo ma oplakali. Škoda, že ty si tam už nebola.

Babka

Odišla som. Nemohla som tam ostať, všetko mi ťa pripomínalo, Miško. Všetko. Ale nikdy som nezabudla, nemysli si.

Obaja hladkajú monitor akoby to bolo naživo. Sú dojatý. Nela medzitým prechádza celou triedou, pri každom sa pristaví a komunikuje aj ona. Babka zodvihne hlavu, a keď zistí, že sa Nela blíži zotrie si slzy z tváre.

Nela

Tak čo? Koho tu máme?

Babka

Dedka.

Nela

Ale no, za to že je niekto o pár rokov starší, tak ho hneď nemusíš volať dedko.

Babka

To je Tvoj dedko!

Nela si s nemým úžasom sadá na stoličku vedľa babky. Tá opäť pohladí monitor.

Alžbeta Sersenová

Alžbeta Sersenová

Bloger 
  • Počet článkov:  49
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Ad astra per aspera. Utrpením ku hviezdam.... Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu